WerkingOperation

Blokschema-diepgangHet diepgang meetsysteem van Cumarine werkt volgens het meetprincipe “Luchtbellen meting”. Door lucht te blazen in een leiding tot aan het meetpunt (scheepsijk/brandstoftank), kan de vloeistofdruk worden “doorgegeven” tot aan het begin van de leiding. Op deze manier kan u tot 300 meter van de scheepsijk (zonder verlies) overbruggen.

De tegendruk van het meetpunt wordt in de meeteenheid gemeten. Hier wordt ook de voedingslucht verdeeld over de verschillende meetpunten. De meetwaarden en de temperatuur in de meeteenheid worden omgezet in data voor verwerking in de computer.

De computer verzameld de data en compenseert deze met de temperatuur in de kast voor nauwkeuriger meting. De gegevens worden overzichtelijk weergegeven op de computer, vanuit de computer wordt de scheefligging doorgestuurd via de relaiskast naar de clinometerlampen.

Blokschema-diepgangThe draft measurement system from cumarine works according the controlled airbubbler principle. As the result of blowing air in a pipe until the measure point (draftmark) The outboard water pressure passed on to the start of the pipe. In this way it is possible to bridge 300 meter (whitout loss). The back pressure of the draft mark is measured in the measure cabinet. This is also the place where the compressed air is distributed over the measure points. The measure values and temperature are converted to Data for processing in the computer.

The computer collects the data en compensates with temperature in the cabinat to get a more accurate measurement. Then the data is clarifying displayed on the computer monitor. From the computer the clino value is send via the relaiscabinet to the clinometer lights mounted outside on the top of the wheel-house.